Verslag 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Henriette Jansen Sluis - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Henriette Jansen Sluis - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Henriette

16 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Van het Waaigat naar Windhoek. Hoe kun je het zo treffen. Toch is het echt gebeurd vandaag. We kwamen langs Windhoek, dus we gingen erin. Hopelijk een museumbezoek om waar meer te zien van en over Hendrik Witbooi, over zijn strijd naar een onafhankelijk van de Duitse bezetter, ja ook hier in dit land. Behalve dat wat straten naar hem genoemd zijn, is er weinig van dit museumbezoek terecht gekomen. Het National Museum van Namibia was dicht, een bouwval, het administratieve en educatieve deel een puinhoop. Deed veel aan Maputo in Mozambique denken. Ik had hier meer verwacht.
Wie meer over deze man wil weten moet het boek lezen van Conny Braam, “Ik ben Hendrik Witbooi”, een schitterend boek.
Het lukt tot nu toe niet om foto’s te plaatsen. De wifi’s zijn te traag. Jullie houden die plaatjes nog te goed. Groeten van ons.

• 16 November 2018 - 15:35

Marie-Anne:

Lieverds, fijn jullie verslagen te kunnen lezen! Maar vooral fijn dat jullie het zo goed hebben. Heel veel liefs

• 17 November 2018 - 00:49

Mineke Minderhoud:

En waaide het ook? :-)
    Ik heb ook altijd problemen met het plaatsen van de foto's. Wifi is vaak te traag maar kan ook met deze website te maken hebben. Met m'n snelle wifi thuis hapert het soms ook. Wens jullie mooie vervolg van deze bijzondere reis!

• 18 November 2018 - 14:49

Marijke:

Ha Jacques en Henriette, wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal doen. Herken er veel in, behalve het camper gedeelte. Had ik ook wel willen doen, maar je past je aan he? Ben heel benieuwd naar de foto's. Ik reis in gedachten mee en heb de bijpassende foto's tot nu toe gewoon in mijn hoofd. Geniet ervan samen. Liefs Marijke